Heslo našich policajtov: Buzerovať a obťažovať

Autor: Roman Kalina | 30.1.2013 o 12:56 | (upravené 30.1.2013 o 13:03) Karma článku: 15,61 | Prečítané:  3200x

Spomínate si na pozitívnu skúsenosť s príslušníkom policajného zboru SR? Asi budete musieť loviť dlho v pamäti, a ak nejakú nájdete bude osamotená ako svojho času Iveta Radičová v SDKÚ. Buďme k sebe úprimní a povedzme si, že policajti nie sú najpríjemnejšími spoločníkmi. Lenže celý problém nie len v jednotlivcoch ale v nastavení celého systému (budem sa teraz venovať len dopravným situáciám, lebo v tejto oblasti má väčšina s policajtmi najhoršie skúsenosti).

Začnime s výškou pokút. Výška pokút neprimerane vysoká. Pri priemernej hrubej mesačnej mzde (nepoužívam čistú lebo po Ficových navýšeniach by mi zabralo dosť času vypočítať čistú mzdu a asi by vo mne výsledná suma vzbudila nevôľu)cca. 780€, výška pokuty za prekročenie rýchlosti o 20 km/h je 90€, čo tvorí takmer 12% z HRUBEJ mzdy. Keby ste prekročili rýchlosť o 26 km/h už zaplatíte 140€, čo je takmer 20% z HRUBEJ mzdy. 26 km/h sa síce zdá veľa, ale keď si predstavíte situáciu, že idete po bratislavskom obchvate, kde je najvyššia dovolená rýchlosť 90 km/h a vy idete rýchlosťou 116 km/h, dostanete pokutu 140€. V tomto prípade je výška pokuty neprimeraná, pretože na takejto ceste by bezproblémov mohla byť dovolená aj vyššia rýchlosť, čo ma privádza k ďalšiemu bodu a to je zlé nastavenie rýchlosti na niektorých úsekoch.

Na niektorých úsekoch je veľmi zle nastavená rýchlosť a existuje veľa prechodov a prudkých spomalení, ktoré policajti využívajú na to, aby si trochu privyrobili. Napríklad už spomínaný bratislavský obchvat, myslím si, že by na ňom vkľude mohla byť najvyššia povolená rýchlosť 120 km/h a nikomu by sa týmto neublížilo. Obchvat nám ďalej pokračuje do diaľnice D1 kde máme najvyššiu povolenú rýchlosť 110 km/h, čo je tiež raj pre policajtov, najmä, keď sa mnohí ľudia ponáhľajú, vtedy vedia merať s obzvlášť veľkou presnosťou.

Keď však pôjdeme po hierarchii nižšie, zistíme, že v policajnom zbore sa nachádza mnoho jednotlivcov, ktorí veľmi radi ukazujú svoju dôležitosť. Páni policajti v prvom rade zabúdajú pre koho tu sú a hlavne odkiaľ sú platení. Pomáhať a chrániť je otrepaná americká fráza, ktorá sa dostala na vozidlá nášho policajného zboru, lenže mnohí si neuvedomujú , že to je poslanie policajtov. Sú tu v prvom rade pre občanov a tým by mali pomáhať a tých by mali chrániť.

Keď si to všetko zhrnieme, tak vlastne si platíme za to, že sme utláčaní a buzerovaní všade kam sa pohneme, platíme si za neistotu, kedy nás páni policajti stopnú a čo si zas na nás vymyslia. Platili by ste dobrovoľne za niečo čo vás v kuse otravuje, nedá vám dýchať a ešte to aj od vás ťahá peniaze za nič? Takýto produkt by si nekúpil žiadny triezvo uvažujúci človek a preto si myslím, že polícia by mala byť kompletne zreformovaná, aby slúžila ľuďom a nie politikom, ktorí ju využívajú na vykrývanie dier v rozpočte a umocňujú pozíciu štátu, ako utláčateľa. Treba niekde začať a myslím si, že zredukovať pokuty a spraviť cesty „user fiendly" by bol dobrý začiatok. O tom, že na prijímačkách do Policajného zboru by malo byť prísnejšie výberové konanie to je myslím si samozrejmosť.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

ŠPORT

Slovan nemá peniaze ani hráčov a stráca to najcennejšie. Fanúšikov

Viac ako o postupe do play off sa začína hovoriť, či klub vôbec dohrá sezónu v KHL.

EKONOMIKA

U. S. Steel odchádza, o košickú fabriku bojujú Třinecké železárny

U. S. Steel predáva košické železiarne.

KOMENTÁRE

Úbohá stredná trieda, tá sa vo Ficovom vlaku nevezie zadarmo

Ak sa niektorí chcú mať závratne dobre, musia sa tí ostatní mať horšie.


Už ste čítali?